تنها عکس اتاق سید

می‌گفت در اتاق کار سید حسن فقط یک عکس بود؛ عکس عماد مغنیه که زیرش نوشته شده بود « دمک لن يذهب هدرا».

یکی از خصوصیات کاریزماتیک سید حسن نصرالله به کار بردن ترکیب‌های جدید در معادلات و مناسبات سیاسی و نظامی است. یکی از کلماتی که سید حسن نصرالله در باره‌‌ی تعامل با اسرائیل استفاده کرده‌است کلمه‌ی توازن وحشت (توازن الرعب) است. سید ‌حسن نصر‌الله می‌گوید همان‌طور که دنیای اسلام همیشه از شروع تجاوز دوباره‌ی اسرائیل بیم دارد، صهیونیست‌ها هم نباید در رفاه و امنیت خاطر باشند. صهیونیست‌ها باید طعم رعب و وحشت را دائم بچشند.

روز تشییع عمادمغنیه، سیدحسن‌ نصر‌الله خطاب به سران اسرائیلی گفت:
مثل همیشه حماقت کردید. تا امروز جنگ ما و شما در خاک‌های خودمان بود. هروقت به خاک ما تجاوز کردید پاسخ ما هم در خاک شما بود. از امروز شما میدان جدیدی برای نزاع گشودید. از امروز به بعد هیچ اسرائیلی در هیچ جای دنیا درامان نخواهد بود. شما این میدان جدید را باز کردید و این میدان بسته نخواهد شد.

از آن روز تمامی سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی و تمام سازمان‌ها و ادارات وابسته به آن و حتی تمامی شهرک‌نشین‌هایی که به قصد مسافرت از اسرائیل خارج می‌شوند جزء اهداف بالقوه‌ی حزب‌الله در آمدند.

طبیعی است از آن روز سران رژیم صهیونیستی در ترسی بزرگ و همیشگی قرار گرفته باشند. هرآن ممکن است سید حسن نصرالله یکی از آن شگفتی‌هایش (مفاجئات) را از آستین درآورد و همه‌ی معادلات و محاسبات سران رژیم غاصب را در هم بریزد.

البته در شرایط سیاسی کنونی لبنان و اسرائیل، خیلی بعید به نظر می‌رسد حزب‌الله قصد داشته باشد در سالگرد شهادت عماد مغنیه دست به اقدام بزرگ نظامی بزند؛ اما همین‌ دور از ذهن بودن چنین اقدامی، برگ برنده‌‌ی قدرت‌مندی است در دستان حزب‌الله.

۶ نظر:

  1. سلام. این‌قدر اینجا همه چیز جدی به نظر میاد، که آدم روش نمی‌شه بگه به موج وبلاگی «نوستالژی دهه فجر» دعوت شدید!

    جزء اولین مدعوین هستید؛ امیدوارم بشید حلقه‌ی اتصال ما به سایرین.

    پاسخحذف
  2. ئه پس مفاجئات یعنی شگفتی ها؟ یکی از سوالات قدیمی من این بود که مرگ مفاجئات یعنی چی!

    پاسخحذف
  3. به ناشناس:
    مفاجئات رو معمولا ترجمه می‌کنند به قافل‌گیری‌ها؛ اما من فکر می‌کنم «شگفتی‌ها» به معنایی که سید حسن نصر‌الله از «مفاجئات» قصد می‌کنه نزدیک‌تر باشه.

    من هیچ‌وقت ترکیب مرگ مفاجئات رو نشنیدم!

    پاسخحذف
  4. شاید نشنیدین چون مامان بزرگ یا عمه خانومی که بخواد مشت بزنه به سینش و نفرین کنه که الهی به مرگ مفاجات بمیری! ندارین! مفاجات هم عامیانه ی مفاجئات شماست.

    پاسخحذف
  5. سلام
    عالی....
    ................
    اقدم لک التحنیه و تسلیه بمناسبه ذکری سنویه الشهاده اسطوره مقاومه السید الشهید عماد فائز مغنیه
    .....................
    یا علی مدد

    پاسخحذف
  6. سلام
    عالی....
    ................
    اقدم لک التحنیه و تسلیه بمناسبه ذکری سنویه الشهاده اسطوره مقاومه السید الشهید عماد فائز مغنیه
    .....................
    یا علی مدد

    پاسخحذف